Veröffentlichungen
Handlungsempfehlungen
Handlungsempfehlungen für Schulen (Februar 2020)
Handlungsempfehlungen für Hochschulen (Februar 2020)
Handlungsempfehlungen für Unternehmen (Februar 2020)
Publikationen
Jeanrenaud, Yves; Sept, Alexandra; Ihsen, Susanne (2018): Gender aspects of study decisions, entrance and academic success in STEM. In: Proceedings of Global Conference on Education and Research. GLOCER 2018. Las Vegas, USA, 17.04.-20.-04.2018. Association of North America Higher Education International (ANAHEI), S. 392–394.
Jeanrenaud, Yves; Sept, Alexandra; Schnaller, Jenny; Ihsen, Susanne (2018): Study decisions, entrance and academic success of women and men in STEM. In: Nicola Marsden, Volker Wulf, Jennifer Rode und Anne Weibert (Hg.): Proceedings of the 4th Conference on Gender & IT - GenderIT '18. GenderIT '18. Heilbronn, Germany, 14.05.2018 - 15.05.2018. New York, New York, USA: ACM Press, S. 157–160.
Vorträge
Jeanrenaud, Yves; Reutter, Martina; Forsthofer, Florian; Brötzmann, Nina; Krieger, Rico; Ihsen, Susanne (2017): GenderMINT 4.0 - A Longitudinal Study on Women in STEM Degree Programmes: Transition from High School to University and Disposition, 13th Conference of the European Sociological Association, August 2017, Athen.
Jeanrenaud, Yves (2016): GenderMINT 4.0. MINT-Pakt Netzwerktagung, Potsdam.
Jeanrenaud, Yves (2017): GenderMINT 4.0. MINT-Pakt Netzwerktagung, Berlin.